Autor Wiadomość
marecki10
PostWysłany: Czw 16:13, 19 Paź 2006    Temat postu: Periba

Masowa emigracja Polaków do Niemiec i krajów Europy Zachodniej, jaka miała miejsce w latach osiemdziesiątych XX wieku stworzyła zapotrzebowanie na nowy rodzaj usług. Potrzebny był przewoźnik, który w miarę szybko i w miarę tanio będzie dostarczał wszelkiego rodzaju przesyłki z darami dla rodaków pozostałych w Polsce (odzież, żywność, drobny sprzęt agd. itp.). Na tej niwie w 1981 roku wyrosła zorientowana na przewóz paczek firma „Bayer – Bayer”.
Zmiana warunków politycznych i gospodarczych, a także rodząca się konkurencja pod koniec lat osiemdziesiątych wymusiły rozszerzenie działalności. W roku 1989 powstała firma PKZ „Periba”, której statutowym celem było świadczenie szeroko pojętych usług transportowych oraz przedstawicielstwo w sprawach celnych (agencja celna).
Ciągle zmieniające się warunki polityczne i gospodarcze, gwałtowny wzrost konkurencji oraz zmieniające się przepisy ponownie wymusiły zmiany w strukturze organizacyjnej firmy. I tak na początku 1993 roku wyłoniła się samodzielna, niezależna spółka „Periba International”, nastawiona na międzynarodowy transport i spedycję. Równolegle z nią nadal funkcjonowała PKZ „Periba”, świadcząca tylko i wyłącznie usługi agencji celnej. Taki też układ – dwie niezależne spółki pod wspólnym szyldem „Periba” – istnieje do chwili obecnej.
Ponadto pod szyldem „Periba” lub „Bayer – Bayer” działają firmy o podobnym charakterze na terenie Niemiec, Litwy i Kazachstanu.
Firma „Periba International” od samego początku wyspecjalizowała się głównie w obsłudze rynków wschodnich, realizując w szczególności transporty pomiędzy Europą Zachodnią a Rosją, Kazachstanem, Uzbekistanem, Tadżykistanem, Kirgistanem, docierając ciężarówkami nawet do Chin i Mongolii.
Załamanie rynku krajów byłego ZSRR pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku spowodowało chwilowe wycofanie się firmy z obsługi tych rejonów i przerzucenie mocy przerobowych tylko na rynki Europy Zachodniej (Niemcy, Francja, Szwajcaria, kraje Beneluksu).
Od końca 2001 roku „Periba” powróciła na rynki wschodnie, dopisując jednocześnie do listy obsługiwanych krajów Wielką Brytanię i Irlandię. W chwili obecnej większość samochodów kursuje w relacji: Wyspy Brytyjskie – kraje byłego ZSRR. Ponadto nadal przewożone są z Europy Zachodniej paczki dla prywatnych odbiorców w Polsce oraz przesyłki drobnicowe dla firm.
PROJEKTY NA PRZYSZŁOŚĆ:
Firma nadal podąża w stronę specjalizacji w obsłudze relacji Wyspy Brytyjskie – kraje byłego ZSRR, zarówno w przewozach całopojazdowych jak i częściowych oraz drobnicowych. Wykorzystuje przy tym zarówno swoje samochody jak i tabor przewoźników.
Trwają rozmowy z kontrahentami w celu zwiększenia ilości przewożonych przesyłek drobnicowych, głównie z Niemiec, ale także z Wysp Brytyjskich.
Dla zwiększenia efektywności wykonywanych przewozów planowane jest wymienienie całego taboru (część już została wymieniona), dostosowując jednocześnie kubaturę, ładowność oraz wyposażenie do stale rosnących wymagań klienta.
Nadal doskonalone są techniki informatyczne, które z jednej strony umożliwiają monitorowanie przesyłki i dokładną orientację co do aktualnego położenia przewożonego towaru, z drugiej zaś umożliwiają przepływ i szybką analizę informacji w firmie, jednocześnie znacznie przyśpieszając większość procesów.
Ponadto firma przygotowuje się do wprowadzenia Systemu Zapewnienia Jakości ISO 9002.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group