FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Wszystko O Ciężarówkach Strona Główna
->
Newsy
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
::FORUM::
----------------
Przywitaj Się
O Forum
Galeria
Tuning
Pojedynki
Transport
Mechanika
Modelarstwo
Prototypy
Pojazdy Specjalistyczne
Heavy Weighy
Newsy
Sondy
KONKURS MANGA TRUCKS
Bar TC
Ciężarówki
----------------
Man
Scania
Daf
Iveco
Volvo
Renault
Mercedes
Inne Trucki
USA Trucks
Rózne Trucki
Off Topic
----------------
Off Topic
Gry Z Seri Hard Truck
Propozycje Forum
Zloty I Inne Imprezy
Trasy
Kupie/Sprzedam
Filmiki
Zloty
Reklama
Linki
----------------
CT
PTC
Archwium
----------------
Archwium
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
marecki10
Wysłany: Śro 19:43, 25 Paź 2006
Temat postu: EuroCombi
Podczas tegorocznych targów IAA w Hanowerze po raz pierwszy pokazano innowacyjny samochód koncepcyjny “EuroCombi”, który ma umożliwić przewóz jeszcze większej ilości towarów. To rozwiązanie stanowi próbę zmierzenia się z oczekiwanym w 2015 r. 20- procentowym wzrostem frachtów.
“Ponieważ wszyscy eksperci przewidują, że transport frachtowy w Europie będzie wrastał, a sieć dróg można rozwijać w ograniczonym zakresie, musimy wykorzystywać wszystkie możliwości do zmierzenia się z tym problemem w sposób przyjazdy dla środowiska i dróg, nie powodując korków” - powiedział prof. Bernd Gottschalk, prezes Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA) podczas konferencji prasowej w Hanowerze.
Wśród innnych uczestników tej konferencji znależli się : Andreas Renschler, członek zarządu DailerChrysler i przewodniczący Komisji Wykonawczej VDA ds. Pojazdów Użytkowych a także przedstawiciele producentów przyczep, naczep oraz nadwozi z firm Kögel, Krone and Schmitz Cargobull.
„Koncentrujemy się na wzroście efektywności i opłacalności przy jednoczesnym oszczędzaniu surowców” powiedział Gottschalk – „Nadrzędnym celem jest uczynienie ruchu na drogach bardzie efektywnym, a nie zwiększanie go”.
EuroCombi pozwala przewieźć towar o objętości o 50% większej niż tradycyjny zestaw. Jednocześnie, spala o15 % mniej paliwa na każdą tonę. Wprowadzenie EuroCombi mogłoby ograniczyć przejady na długich trasach w Niemczech o 2.2 mld kilometrów rocznie. W transporcie międzynarodowym EuroCombi może wygenerować ponad dziesięcioprocentowe oszczędności i obniżyć koszty operacyjne o 16% na paletę.
EuroCombi składa się z ciągnika z naczepą przymocowaną do platformy bądź z ciągnika z naczepą, do którego przymocowana jest przyczepa. Podczas IAA pokazano dwa modele EuroCombi: umożliwiający przewóz towarów o większej objętości - o długości 25.25 i dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 48 ton - oraz model umożliwiający przewóz towarów o większej masie - o takiej samej długości i dopuszczalnej masie całkowitej w wysokości 60 ton.
VDA sformułował ambitną charakterystykę EuroCombi: nowe projekty mają być kompatybilne z kombinowanym systemem transportowym – innymi słowy, musi być możliwe załadowaniu frachtu ciężarowego na wagony kolejowe. Długość pojedynczych modułów ma być być dostosowana do obecnie dopuszczalnych wymiarów. EuroCombi nie może w żaden sposób utrudniać ruchu na ani zwiększać nacisku na drogi i mosty. Musi łatwo radzić sobie z rondami i stosować się do przepisów na nich obowiązujących. Dodatkowo, EuroCombi ma być bezpieczniejsze od tradycyjnego zestawu i dlatego trzeba je wyposażyć w najbardziej nowoczesny system bezpieczeństwa.
EuroCombi posiada 8 osi i nacisk osiowy tego pojazdu jest o dwie tony mniejszy niż tradycyjnego zestawu. A to właśnie nacisk osiowy a nie dopuszczalna masa całkowita decyduje o sile nacisku samochodu na drogę, podkreślił w swoim wystąpieniu Andreas Renschler, członek zarządu DaimlerChrysler i szef Komisji Wykonawczej VDA ds. Pojazdów Użytkowych „W rzeczywistości, nacisk na drogę może być w przypadku EuroCombi mniejszy o 10 procent” – powiedział Renschler.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
gBlue v1.3 // Theme created by
Sopel
&
Programosy
Regulamin